Berlingske Business

Topdanmark starter digital spareplan

topdanmark
Arkivfoto. Topdanmark har tænkt sig at investere sig til besparelser ved at satse på digitalisering og effektivisering. Det vil koste på den korte bane, men i løbet af få år have betalt sig tilbage igen, forventer ledelsen. Foto:

Topdanmark har tænkt sig at investere sig til besparelser ved at satse på digitalisering og effektivisering. Det vil koste på den korte bane, men i løbet af få år have betalt sig tilbage igen, forventer ledelsen.

Det skriver selskabet i sit årsregnskab for 2016.

Overskriften er "øget effektivitet", og det skal opnås via tre led:

Først og fremmest skal der digitaliseres over for kunderne, så de i højere grad benytter selvbetjening og løsninger på internettet.

Dertil kommer, at Topdanmarks administration skal optimeres og automatiseres, så det foregår mere effektivt.

Topdk

Og endelig er der fokus på "transformation", altså at skabe en performance- og forandringskultur, skriver Topdanmark.

I første omgang giver det øgede udgifter i 2017, så forsikringsselskabets "combined ratio", der er et udtryk for udgiftsniveauet i forhold til indtægterne, bliver 0,5-1 pct.point højere og lander i intervallet 91-92.

»Effektiviseringsprogrammet vil løbe over flere år og er kendetegnet ved, at omkostningerne afholdes før effektiviseringsgevinsterne realiseres.«

»Return on investment er imidlertid høj, og det forventes, at meromkostninger og effektiviseringsgevinster vil udlignes i løbet af 2018 og 2019«, skriver Topdanmark som begrundelse for spareplanen.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen