Berlingske Business

Topdanmark opjusterer sine indtjeningsforventninger med en kvart milliard

TopDanmark bannere i Ballerup.
Foto:

Forsikringskoncernen Topdanmark har haft et særdeles givtigt tredje kvartal, og derfor opjusterer ledelsen nu forventningerne til hele årets resultat med 250 mio. kr. til mellem 1,5 og 1,6 milliarder kr.

Forsikringsselskabet Topdanmark har opjusteret forventningerne til 2017 med 250 mio. kr. Det skriver selskabet i en fondsbørsmeddelelse.

Topdanmarks modelmæssige prognose for 2017 er løftet med 250 mio. kr. til 1,5-1,6 mia. kr. efter skat, eksklusiv afløbsresultat for fjerde kvartal, skriver Topdanmark.

topdan

Opjusteringen kommer efter et foreløbigt resultat på 464 mio. kr. for tredje kvartal, og begrundes med indregning af afløb, højere finansielt afkast samt bedre vejr end ventet. Det endelige regnskab for tredje kvartal offentliggøres 26. oktober.

Den modelmæssige prognose viser på hvilket niveau, resultatet forventes at lande, såfremt en række forudsætninger opfyldes. Blandt andet forudsættes et aktieafkast på 7 pct. om året samt uændrede valutakurser i forhold til niveauet ved udgangen af tredje kvartal. Derudover forudsættes en combined ratio på omkring 85 for hele 2017, igen eksklusiv afløbsresultatet i fjerde kvartal.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen