Berlingske Business

Topdanmark-direktør mærker den hårde konkurrence

pix
Overskrift
Adm. dir. for Topdanmark Christian Sagild. Foto:
 

Christian Sagild erkender, at den hårde konkurrence kan mærkes på forventningerne til 2015.

Topdanmarks koncernchef, Christian Sagild, er tilfreds med det leverede resultat for fjerde kvartal, men erkender over for Ritzau Finans, at den hårde konkurrence påvirker forventningerne til indeværende år.

- Vi er vældig tilfredse med resultatet. Ikke så mange vejrligskader som ventet samt afløbsgevinster og bedre end ventet finansoverskud er baggrunden, forklarer han.

Konkurrencesituationen er dog blevet mere intensiv, og det skal der ageres på.

billede

- Vi kan mærke konkurrencen. Vi har måttet foreslå præmieniveauer til erhvervskunder, så de måtte søge andre steder hen, erkender direktøren og siger, at flere faktisk har forladt Topdanmark, end der var regnet med.

Priserne er på vej ned i den intensiverede konkurrence, men Topdanmark vil tage kampen op.

- Vi har planlagt en række tiltag. Vi arbejder intensivt på at skabe loyale kunder, og det arbejde fortsætter. Vi er også inde at kigge på priser. Specielt motorområdet er et område, hvor vi har set faldende præmier, siger Christian Sagild.

Han erkender, at Topdanmark kigger på tarifferne og vil lancere tiltag i år.

billede

- Der kunne godt være præmienedsættelser på vej, siger han uden at ville præcisere yderigere.

Christian Sagild forstår ikke, hvis nogen markedsdeltagere er skuffede over den udmeldte resultatforventning.

Topdanmark venter en såkaldt modelmæssig resultatprognose på 900-1000 mio. kr.

- Det er vigtigt at huske på, vi har forventninger eksklusive afløb, men jeg tror, at analytikerne normalt indregner afløbet, siger han og fremhæver, at Topdanmark "før har været i den situationen, at det skulle opjustere prognosen" typisk flere gange om året.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen