Berlingske Business

Tidligere folketingsmedlem bliver lobbyist for Finansrådet

Nyyy
Foto:

Tre underdirektører og en pressechef blev for nylig fyret i Finansrådet. Nu får den tidligere V-politiker Mads Rørvig en fremtrædende rolle i Finansrådet.

For få uger siden blev der ryddet drastisk ud i chefgangen i bankernes organisation, Finansrådet.

Udrensningen betyder, at den tidligere Venstre-profil Mads Rørvig nu bliver chef for den nyoprettede afdeling for Public Relations.

Mads Rørvig var frem til valget i juni medlem af Folketinget og formand for Folketingets Skatteudvalg, og han har tidligere været ansat i finanssektoren.

Nødgaard


»Mads Rørvig skal med sin erfaring fra det politiske arbejde på Christiansborg være med til at løfte og udvikle Finansrådets interessevaretagelse. Jeg er glad for at få Mads med på det nye hold og ser frem til samarbejdet,« siger Ulrik Nødgaard, direktør i Finansrådet i en pressemeddelse.

Fra hovedpersonen selv lyder det:

»Jeg glæder mig meget til de nye udfordringer i Finansrådet. Mit nye job vil kræve mit fulde fokus, og derfor fortsætter jeg ikke som folketingskandidat,« siger Mads Rørvig, som vil indgå i den daglige ledelse i Finansrådet.

Som Berlingske Business beskrev forleden, var der svung i kniven, da Ulrik Nødgaard kom til.

I et forsøg på fornyelse fyrede Finansrådets nye leder fyrede for nylig tre underdirektører og en pressechef. De ansatte var chefen for afdelingen Regulering Økonomi, Søren Gade, chefen for afdelingen Regulering Jura, Susanne Dolberg, chefen for strategi og interne områder, Birgitte Björnsson og organisationens mangeårige pressechef, Mikael Winkler.

»Jeg har i dag informeret medarbejderne, og  det er klart, at det er kommet bag på nogen, og der har været nogle personlige relationer. Det er nogen, som forlader os, der har været her i mange år. Omvendt også nogen, som siger, at det åbner nogle muligheder,« sagde Ulrik Nødgaard, efter fyringerne den 6. oktober.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen