Berlingske Business

Sydbank vil etablere ny realkreditplatform

Sydbank
Foto:

Sydbank vil bruge 75 millioner kroner til at etablere en ny realkreditplatform og intensivere digitaliseringen af banken.

I det netop offentliggjorte kvartalsregnskab fra Sydbank fremgår det, at der i 2017 er afsat 75 millioner kroner til blandt andet at etablere en ny realkreditplatform.

»Som følge af intensivering af digitaliseringen af banken samt etableringen af en ny realkreditplatform forventes omkostninger med engangskarakter at udgøre i niveauet 75 millioner kroner,« står der.

Til Berlingske Business siger topchef Karen Frøsig, at der vil være tale om en digitalisering af alle de transaktioner og processer, som er involveret i boliglån.

»Man vil nok kunne komme til at se noget internt i banken, før man ser noget eksternt. Jeg håber, at vi kan nogle lettelser sidst på året. Det er en begyndende øvelse, som nok ville kunne give effekt i 2018, og nok først i andet halvår,« siger hun.

Sydbank, der er en del af Totalkredit-samarbejdet, har igangsat tre projekter, som de 75 millioner kroner skal dække over:

  1. Optimering af boligprocesser
  2. Ny realkreditplatform
  3. Effektivisering af kreditprocesser

»Projekterne vil skabe store forbedringer for kunder såvel som medarbejdere. Kunderne vil opleve forkortede svar- og sagsbehandlingstider. Medarbejderne vil opleve både arbejdsmæssige lettelser og kvalitetsmæssige forbedringer. Projekterne vil medvirke til at udvikle banken og samtidig muliggøre en tilpasning af omkostningerne, også i de kommende år,« skriver Sydbank i kvartalsregnskabet for første kvartal 2017.

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen