Berlingske Business

Sydbank kom uventet godt ud af andet kvartal

Sydbank123
Overskrift
Arkivfoto Foto:
 

Sydbank kom ud af andet kvartal af 2013 med overskud på 318 og 247 mio. kr. før og efter skat, og dermed klarede banken sig betydeligt bedre end konsensus blandt analytikerne.

I samme periode sidste år havde Sydbank underskud på henholdsvis 187 mio. kr. og 140 mio. kr. før og efter skat.

Analytikerne havde ventet et overskud før skat på 197 mio. kr. og et overskud efter skat på 147 mio. kr., ifølge medianen af estimater indsamlet af SME Direkt blandt seks analytikere for Ritzau Finans.

Fremgangen skal ses i lyset af en kraftig stigning i beholdningsresultatet til 197 mio. kr. fra 5 mio. kr. i andet kvartal sidste år. Her var der blandt analytikerne kun ventet et plus på 43 mio. kr.

Udviklingen skal også ses i lyset af et fald i basisindtjeningen eksklusive handelsindtjening til 1016 mio. kr. fra 1070 mio. kr. i andet kvartal sidste år. Konsensus blandt analytikerne var her 1046 mio. kr.

Handelsindtjeningen steg derimod til 75 mio. kr. fra 59 mio. kr. i andet kvartal af 2012 mod konsensus om 64 mio. kr., mens basisresultatet før nedskrivninger faldt til 442 mio. kr. fra 477 mio. kr. og konsensus om 456 mio. kr. Endelig faldt nedskrivningerne til 325 mio. kr. fra 678 mio. kr. i andet kvartal 2012, da Finanstilsynets skærpede nedskrivningsregler trådte i kraft. Der var ventet nedskrivninger på 303 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen