Berlingske Business
17:29Business Live siger tak for i dag og på gensyn i morgen

Swipp hæver beløbsgrænsen markant

Swipp
Fra på tirsdag er det slut med at se 10.000 som den øverste grænse for overførsler via Swipp.

På tirsdag hæver Swipp den daglige grænse for, hvor mange penge en kunde kan overføre via app'en, fra 10.000 til 25.000 kroner.

Direktørens målsætning har fra begyndelsen været, at det skal være muligt at købe en bil via Swipp.

Og det er måske ikke længere så urealistisk for Martin F. Andersen, der står i spidsen for den mobile betalingsløsning, der længe har stået i skyggen af storebror MobilePay. Nu træder Swipp dog et skridt tættere på Danske Banks betalingsapp, idet de tirsdag hæver den daglige beløbsgrænse fra 10.000 til 25.000 kroner.

»Med dette tiltag bliver Swipp mere interessant for andre erhvervskunder end tidligere. Vi vil hen over efteråret se Swipp i en række nye butikker, hvor det blandt andet bliver muligt at købe udstyr til hjemmet for op til 25.000 kroner med mobilen. På længere sigt er målet for os at gøre det muligt at købe en bil hos bilforhandleren med en QR-kode og et enkelt swipp,« siger Martin F. Andersen.

Når forbrugerne betaler med Swipp, benytter app'en sig af en såkaldt konto til konto-funktion, hvor MobilePay modsat kører over Dankort-systemet med Nets som mellemmand. Det betyder, at der altid vil være dækning på en Swipp-transaktion, hvis den gennemføres, mens en betaling via MobilePay risikerer ikke at nå frem, hvis kunden ikke har penge nok på sin konto. Derudover har Swipp ingen årlig grænse for, hvor meget kunderne må overføre via app'en. Begrænsningen ligger blot i, at der skal være tilstrækkeligt med penge på vedkommendes konto.

Ambitionen hos Swipp lyder på, at de med den nye beløbsgrænse kan tage hul på et marked, som ingen mobilbetalingsløsninger endnu har fat i. Således vil selskabet gerne begynde at samarbejde med blandt andet guldsmede, rejsebureauer og elektronikbutikker.

Swipp

»Desuden leverer mange håndværks- og serviceerhverv ydelser for mere end 10.000 kroner til private, og med den nye beløbsgrænse giver Swipp mulighed for at foretage hurtig og sikker betaling, straks efter færdiggørelsen af arbejdet. Vi er glade for at kunne tilbyde en ny og sikker betalingsform til disse erhverv,« forklarer Martin F. Andersen.

Allerede kan forbrugerne betale med Swipp i mere end 10.000 butikker i hele landet.

TV: Swipp: Nyt betalingssystem lanceres i dag

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen