Berlingske Business

Swipp-bankerne har besluttet sig: I denne uge gennemføres de afgørende forhandlinger med Danske Bank

Jyske Bank træder ud af Swipp-samarbejdet
Foto:

Det kan ende med et forhandlingsresultat allerede sidst på ugen, vurderer flere kilder, for sporet for forhandlingerne blev lagt i sidste uge, og derfor kan det gå hurtigt.

Danske Bank og bankerne bag Swipp er nu klar til at forhandle en fælles fremtid på plads, skriver Finans.

Fra flere af hinanden uafhængige kilder erfarer Finans, at parterne i denne uge mødes for at gå i gang med realitetsforhandlinger om at koble de tilbageværende 70 banker bag Swipp på Danske Banks betalingsløsning Mobilepay.

Det kan ende med et forhandlingsresultat allerede sidst på ugen, vurderer flere kilder, for sporet for forhandlingerne blev lagt i sidste uge, og derfor kan det gå hurtigt. Det mest realistiske scenario er, at parterne når frem til en løsning, som endegyldigt fjerner Swipp fra landkortet og gør Mobilepay til den tilbageværende mobile betalingsløsning, som alle banker benytter og bakker op om, men som Danske Bank ejer og bestemmer over.

frøsig

Det vil presse Nets, og for bankerne er ønskescenariet, at en stærk og enig banksektor kan tvinge Nets til at blive en underleverandør til Mobilepay med det mobile dankort, som Nets lancerer i løbet af kort tid.

»Vi skal under forhandlingerne have afklaret indtrædelsesvilkår, pris, udtrædelsesbetingelser og almindelig governance,« siger en central kilde, som ønsker at forblive anonym, til Finans.

Lykkes det mod forventning ikke at lande en aftale med Danske Bank, er Swipp-bankerne klar til at lave en aftale med Nets. Men det er plan B for dem, erfarer Finans.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen