Berlingske Business

Swedbank skuffer i fjerde kvartal

SWEDBANK-RESULTS/
A woman walks past a Swedbank branch in Riga October 21, 2014. Banking group Swedbank said on Tuesday growth in its home markets could be dragged down by a weak global economy and political uncertainty in Sweden as it posted forecast-beating profits boosted by lending to corporate and mortgage clients. REUTERS/Ints Kalnins (LATVIA - Tags: BUSINESS) Foto:

Den svenske storbank leverer et overraskende sløjt regnskab for fjerde kvartal.

Svenske Swedbank har tirsdag morgen leveret et temmelig skuffende regnskab

Driftsresultatet blev på 4799 mio. svenske kr. i fjerde kvartal, hvor der var ventet 5196 mio. svenske kr. ifølge estimater indsamlet af SME Direkt.

Nettooverskuddet blev på 3795 mio., hvor forventningen blandt analytikerne ifølge SME Direkt var 4128 mio. svenske kr.

Nettorenteindtægterne blev 5809 mio. kr. mod ventet 5822 mio. kr., og aktionærerne kan se frem til et udbytte på 11,35 svenske kr. pr. aktie, hvor analytikerne ifølge SME Direkt regnede med et udbytte på 11,46 svenske kr.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen