Berlingske Business

Swedbank overrasker positivt på bundlinjen

Swedbank
Swedbank, Sverige Foto:

Den svenske storbank Swedbank landede et overskud, der var bedre end ventet i første kvartal.

Nettooverskuddet blev på godt 4,3 mia. svenske kr. mod ventet godt 4,1 mia. svenske kr., skriver nyhedsbureauet Direkt. I første kvartal 2014 var overskuddet knap 4 mia. svenske kr.

- Jeg er tilfreds med, at vi har håndteret udfordringerne i første kvartal. Vores stærke finansielle udgangspunkt giver os styrke til at fortsætte med at skabe fremtidens bank, udtaler koncernchefen Michael Wolf i en kommentar til regnskabet.

De samlede indtægter blev opgjort til godt 9,6 mia. svenske kr., hvilket var stort set på linje med det ventede. I samme kvartal sidste år var indtægterne godt 9,3 mia. svenske kr.

Omkostningerne faldt i forhold til første kvartal sidste år med 12 pct.

Nedskrivningerne blev 59 mio. svenske kr. mod en indtægtsførsel på 100 mio. svenske kr. i første kvartal sidste år.

 

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen