Berlingske Business

Swedbank i strategisk mæglersamarbejde med Kepler Cheuvreux

SWEDBANK-AGM/
Arkivfoto. Swedbank indgår et strategisk samarbejde med Kepler Cheuvreux om aktieanalyse og mægleraktiviteter i Norden.  Foto:

Swedbank indgår et strategisk samarbejde med Kepler Cheuvreux om aktieanalyse og mægleraktiviteter i Norden.

Som led i samarbejdet vil Kepler Cheuvreux udvide sit kontor i Stockholm, åbne et ny kontor i Oslo og rekruttere dele af Swedbanks analyse- og salgsteam.

Det fremgår af en meddelelse fra Swedbank.

Det er endvidere aftalt, at Swedbank foretager en investering i en ejerandel på 6 pct. i Kepler Cheuvreux, og Swedbank vil blive repræsenteret med en person i finanshusets bestyrelse.

Swedbank og Kepler Cheuvreux kommer til at have mere end 100 analytikere og have dækning af tæt ved 300 nordiske aktier, ud over Kepler Cheuvreux's paneuropæiske dækning af 660 aktier på tværes af 32 industrisektorer.

»Denne satsning viser, hvordan nytænkning kan ændre et ellers ganske traditionelt segment i bankindustrien, og det er helt i tråd med vores strategi for at møde de forventninger, kunderne har til en moderne bank,« fremgår det af meddelelsen fra Swedbank.

SWEDBANK-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen