Berlingske Business
14:48Wall Street tilbage på det grønne spor

Succes med investeringer øger bundlinjen i Tryg

Headquarter Ballerup - 2016101
Forsikringskoncernen Tryg øger resultatet i tredje kvartal. Free/Tryg

Resultatet i tredje kvartal øges markant efter succes med investeringer i forsikringskoncernen Tryg.

Forsikringskoncernen Tryg fik flere penge i kassen i tredje kvartal, og det var ikke kun, fordi kunderne købte flere forsikringer.

Ifølge Trygs koncernchef, Morten Hübbe, er det forbedrede resultat hjulpet på vej af succes med investeringer. Tryg fik et overskud før skat på 923 millioner kroner mod 186 millioner i samme periode sidste år.

- Det skyldes ikke mindst, at vi med en balanceret risikoprofil har succes med vores investeringer i et nervøst globalt finansmarked, der stadig sunder sig oven på det britiske nej til EU og ser frem mod det forestående præsidentvalg i USA.

Det siger Trygs koncernchef, Morten Hübbe, i en kommentar til selskabets regnskab for tredje kvartal.

Det samlede overskud fra investeringerne landede på 191 millioner kroner mod et tab på 441 millioner kroner i samme kvartal sidste år.

Private forsikringskunder lagde også flere penge i forretningen.

- Jeg er meget tilfreds med, at vi nu i fem kvartaler i træk er lykkedes med at skabe vækst i præmieudviklingen i vores privatforretning, tilmed i en periode med øget konkurrence og prisfald på det danske marked for bilforsikringer, siger Morten Hübbe.

Han erkender dog samtidig, at der fortsat var et lidt højere underliggende erstatningsniveau. Men mindre prisjusteringer og skadeinitiativer vil bidrage til en forbedring i løbet af 2017, lyder det i meddelelsen.

Allerede efter første halvår varslede Tryg kommende prisstigninger.

Balancen mellem udbetalte erstatninger og indbetalte præmier ser ellers bedre ud i tredje kvartal end i samme periode sidste år.

Det forsikringstekniske nøgletal, som betegner balancen - combined ratio - er faldet til 83,7 i forhold til 86,1 sidste år. Jo lavere, jo bedre for selskabet. Ifølge Tryg er forbedringen dog hjulpet på vej af engangseffekter.

Tryg arbejder på at nedbringe selskabets omkostninger med en effektiviseringsplan. I tredje kvartal nedbragte det omkostningerne med 17 millioner kroner.

- Der arbejdes i alle områder med at planlægge nye initiativer, som sammen med de allerede gennemførte initiativer skal sikre, at Tryg får en omkostningsprocent på eller under 14 i 2017, siger Morten Hübbe.

/ritzau/

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen