Berlingske Business

Store skader og pressede finansmarkeder trykker Trygs bundlinje

tryg
Trygs hovedkontor i Ballerup Foto:

Tryg fik et resultat før skat i andet kvartal på 735 millioner kroner mod 915 millioner kroner i 2017.

Flere storskader og negativt investeringsafkast koster på bundlinjen for forsikringsselskabet Tryg. Det viser selskabets regnskab for første halvår 2018.

Til gengæld luner en stigning på fem procent i præmieindtægter hos selskabet.

»Vi leverer et pænt forsikringsteknisk resultat, som er mere end fire procent højere sammenlignet med 2. kvartal 2017 på trods af en markant stigning i storskader,« siger koncernchef Morten Hübbe i en kommentar til regnskabet.

»Præmievækst på 4,9 procent for koncernen er primært båret af privatforretningen samt opkøb af porteføljer,« tilføjer han.

Det forsikringstekniske resultat er overskuddet fra forsikringsdriften. Den post landede på 846 millioner kroner i andet kvartal mod 810 millioner kroner i samme måneder af 2017.

Men Tryg fik et resultat før skat i andet kvartal på 735 millioner kroner. I samme kvartal sidste år lød det på 915 millioner kroner.

Resultatet trækkes blandt andet ned af et investeringsafkast på minus 90 millioner, hvor den post i samme kvartal 2017 gav et overskud på 131 millioner kroner.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen