Berlingske Business

Storbank afviser budkrig om Nets-rival

USA-BANKSCONFERENCE/JPMORGAN
Arkivfoto fra New York City, hvor folk går forbi storbanken JP Morgan, der onsdag afviser en budkamp om det britiske betalingsselskab Worldpay. Foto:

Storbanken JPMorgan lægger ikke op til en budkamp om det britiske betalingsselskab Worldpay, der onsdag modtog et købstilbud fra amerikanske Vantiv.

Storbanken JPMorgan lægger ikke op til en budkamp om det britiske betalingsselskab Worldpay, efter at amerikanske Vantiv har tilbudt at købe selskabet i en handel, der værdisættes til 7,7 mia. pund - eller 65 mia. kr.

Tirsdag kom det frem, at Vantiv og JPMorgan var interesseret, men efter offentliggørelsen af Vantivs købstilbud oplyser JPMorgan ifølge Bloomberg News, at selskabet ikke har intention om at komme med et formelt bud.

Buddet fra Vantiv svarer til 385 pence per aktie, hvilket er noget under den kurs på 425 pence, som Worldpay blev handlet i tidligere tirsdag, før buddet fra Vantiv blev offentliggjort.

Efter at JPMorgan har afvist at indgå i en budkrig, er aktiekursen faldet til 382,6 pence.

Nets

/ritzau/FINANS

e

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen