Berlingske Business

Stor indtjeningsvækst i vente i Jyske Bank i 2015

Jyskedrengen
Foto:

Jyske Banks store opkøb af BRF kredit kommer til at have en markant effekt på bankens regnskaber i de kommende år, vurderer ugebrev.

2015 bliver et særdeles interessant år for aktionærerne i Jyske Bank. Banken står nemlig overfor det første hele regnskabsår efter det store opkøb af BRFkredit i starten af 2014.

Det skriver Økonomisk Ugebrev Formue.

Det store opkøb kommer nemlig til at have en markant effekt på Jyske Banks resultatopgørelse i de kommende år.

- Som forretning er BRF størrelsesmæssigt knap en tredjedel af Jyske Bank, hvis man måler på nettorente- og gebyrindtægter, oplyser ugebrevet.

Danske banker klarer sig gennem stresstest

Ifølge prospektet fra opkøbet ventes indtægts- og omkostningssynergier i niveauet 600 mio. kr. fuldt implementeret fra 2018, fremhæver ugebrevet og påpeger, at dertil kan lægges den eksisterende indtjening i BRFkredit.

Ugebrevet vurderer, at markedet ikke helt har indregnet BRF-opkøbets betydning for Jyske Bank, måske på grund af de problemer, som skal afklares i relation til den opsagt samarbejdsaftale med Nykredit/Totalkredit.

nykredit

Endvidere ser ugebrevet potentiale i Jyske Bank-aktien, som kan blive udfoldet, når markedet gradvist i løbet af 2015-2016 får vished for det potentiale, der ligger i opkøbet af BRF.

Jyske Bank-aktien lukkede fredag i 316,10 kr. efter en stigning på 1,1 pct.

Nordjyske Bank

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen