Berlingske Business

Sparekassen Sjælland-Fyn fastholder forventninger efter vækst

Sparekassen Sjælland på Amagerbrogade Foto:

Sparekassen Sjælland-Fyn fastholder forventningerne til 2018 om et resultat før skat i intervallet 215-245 mio. kr. Det fremgår af bankens regnskab for første kvartal i 2018, der er offentliggjort tirsdag morgen.

Det sker efter et første kvartal, hvor regionalbanken kan se sit resultat efter skat vokse til 80,3 mio. kr. mod 74,6 mio. kr. året før.

- Vi er selvfølgelig glade for, at vi er kommet godt i gang med 2018. Det skal dog ikke fjerne fokus fra, at vi skal holde fuld fokus på strategiarbejdet og de finansielle målsætninger frem mod år 2021, siger Sparekassen Sjælland-Fyns administrerende direktør, Lars Petersson, i en pressemeddelelse.

I regnskabet påpeger ledelsen, at der er opnået flere positive resultater i kvartalet. Vigtigst er det dog, at banken stort set lykkedes med at fastholde niveauet for netto rente- og gebyrindtægterne.

- Hvilket ellers kan være en udfordring, når renteniveauet falder eller, som aktuelt, har ligget lavt igennem en længere periode, skriver ledelsen.

Udlånsvæksten er i første kvartal steget med 9 pct., og det er både privat- og erhvervskunder, der bidrager til den udvikling, der er bredt funderet, lyder forklaringen.

- Vi kan se, at vi erobrer markedsandele ved vores lokale tilstedeværelse. Det er en væsentlig forklaring på Sparekassen Sjælland-Fyns vækst, siger Lars Petersson.

Sparekassen Sjælland-Fyn har desuden overstået en succesfuld aktieemission, som blev fuldtegnet, og som indbringer sparekassen et nettoprovenu på 437 mio. kr.

Tabel for Sparekassen Sjælland-Fyns regnskab for første kvartal 2018.

 

Sparekassen Sjælland-Fyns forventninger til 2018:

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen