Berlingske Business

Spar Nords indtjening dykker på faldende indtægter

Spar
Lavere indtægter fra renter og gebyrer samt tab på obligationer og aktier presser resultaterne hos Spar Nord i første kvartal. Foto:

Lavere indtægter fra renter og gebyrer samt tab på obligationer og aktier presser resultaterne hos Spar Nord i første kvartal.

Spar Nords indtægter faldt i kvartal til 818 mio. kr. fra 874 mio. kr., og det er primært som følge af lavere kursreguleringer og udbytte, hvor banken er ramt af en sløj periode på de finansielle markeder i første kvartal.

Banken kommer ud af kvartalet med et basisoverskud før nedskrivninger på 344 mio. kr., som er en tilbagegang fra 399 mio. kr. i samme periode året før.

Spar Nord kan til gengæld glæde sig over en gevinst på nedskrivningerne, hvor 23 mio. kr., der tidligere var reserveret til tab, er blevet tilbageført.

02BUSEUROPE-AIRLINESIAG-195.jpg

Det luner på bundlinjen, der viser et overskud på 311 mio. kr., hvilket er et fald fra 317 mio. kr. i samme periode sidste år.

Spar Nord Fastholder forventningerne til 2018 om en basisindtjening på 1,3 mia. kr. før nedskrivninger samt et resultat efter skat i niveauet 1 mia. kr.

Forventningerne er blevet opjusteret to gange tidligere i år efter frasalg af Valueinvest Asset Management og en opskrivning af værdien af selskabet Bank Invest Holding.

Novo Nordisks koncernchef Lars Fruergaard Jørgensen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen