Berlingske Business

Smallcap mindskede underskuddet i andet kvartal

Investeringsselskabet Small Cap Danmark har mindsket underskuddet markant i andet kvartal. Forventningerne fastholdes.

Investeringsresultatet viste et tab på 3,1 mio. i andet kvartal mod et tab på 16,7 mio. kr. i samme periode sidste år. Driftsomkostningerne var på 2,3 mio. kr., og dermed blev resultatet før skat på minus 5,8 mio. kr. I samme periode sidste år var resultatet før skat et tab på 19,3 mio. kr.

År til dato ser tallene pænere ud, da Small Cap Danmark har tjent 3,0 kr. før skat.

Small Cap Danmark fastholder sine meget løse forventninger til hele 2013 efter andet kvartal. Dermed ses der stadig et "stigningspotentiale for aktierne" på 10-20 pct.

- De danske aktier steg pænt i første kvartal af 2013, men tabte en væsentlig del af årets kursstigninger i løbet af andet kvartal. For andet halvår vurderer vi det som mest sandsynligt, at aktiemarkedet vil stige igen. Vi forventer, at svagt positive økonomiske nøgletal fra Europa og gode nøgletal fra USA og Japan vil overskygge ubalancerne i emerging markets (Kina) og udsigten til en gradvis nedtrapning af den lempelige pengepolitik i USA, skriver Smallcap Danmark i regnskabet.

Tabel for andet kvartal af 2013:

#

Mio. kr. 2013 Q2 2012 Q2 2012 FY

--------------------------------------------

Investeringsresultat -3,06 -16,7 40,6

Resultat før skat -5,8 -19,3 32,3

Nettoresultat -5,8 -19,3 32,3

--------------------------------------------

#

Tabel for første halvår af 2013:

#

Mio. kr. 2013 H1 2012 H1 2012 FY

--------------------------------------------

Investeringsresultat 8 26 40,1

Resultat før skat 3 21,8 32,3

Nettoresultat 3 21,8 32,3

--------------------------------------------

#

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen