Berlingske Business

Skjern Bank bekræfter skidt melding om 2014

Skjern Bank
Foto:

Skjern Bank, der allerede 9. februar efter besøg fra Finanstilsynet, havde leveret hovedtallene for 2014, bekræfter i det officielle regnskab tirsdag, den foreløbige melding.

Før skat blev det i 2014 til et underskud på 56,7 mio. kr. mod et overskud på 36,2 mio. kr. i 2013. Basisresultatet endte på 111,0 mio. kr. mod 99,1 mio. kr. i 2013. Nedskrivninger på udlån blev opgjort til 154,4 mio. kr. mod 67,1 mio. kr. i 2013.

»Ledelsen vurderer regnskabet for meget utilfredsstillende, men kan samtidig konstatere, at banken på alle andre områder end nedskrivninger, er i en meget tilfredsstillende udvikling,« fremgår det af regnskabet.

Finanstilsynet var på ordinær undersøgelse i banken i januar, og det resulterede i et påbud om nedskrivninger i niveauet 100 mio. kr., der alle er medregnet i bankens resultat for 2014. Det var også baggrunden for den foreløbige melding fra banken tilbage i februar.

Forventningerne til indeværende år er et resultat før skat, kursreguleringer og nedskrivninger i intervallet 115 - 125 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen