Berlingske Business

Skandia går sammen med fintech-virksomhed om bæredygtige pensioner

RB PLUS/PFS For og imod: Udbetaling af efterlønnen
Pensionsselskabet Skandia og fintech-virksomheden Penstable har indgået en samarbejdsaftale, der skal åbne nye muligheder for danskere, som ønsker at investere deres pensionsmidler i bæredygtige virksomheder og projekter. Foto:

Pensionsselskabet Skandia og fintech-virksomheden Penstable har indgået en samarbejdsaftale, der skal åbne nye muligheder for danskere, som ønsker at investere deres pensionsmidler i bæredygtige virksomheder og projekter.

Ifølge en pressemeddelelse fra de to selskaber er samarbejdet det første af sin slags mellem et pensionsselskab og et startup i Danmark, og det er samtidig det første konkrete udbytte af Skandias partnerskab i Copenhagen FinTech.

Penstable er grundlagt i 2017 af Niels Fibæk-Jensen og Emil Stigsgaard Fuglsang, og det specialiserer sig i bæredygtige investeringer i pensionsbranchen, samt i at skabe digitale brugeroplevelser, der giver pensionskunder mulighed for at se den miljømæssige effekt af deres opsparing.

»Penstables ønske om at skabe en bæredygtig pensionsløsning og en digital kundeoplevelse, der er skræddersyet til den miljøbevidste generation, går rigtig godt i spænd med Skandias syn på fremtiden.«

»Parisaftalen og FNs 17 verdensmål betyder, at vi skal have et øget fokus på, hvordan danskernes pensionsmidler bliver investeret, og hvordan de dermed er med til at påvirke for eksempel klima, miljø og menneskerettigheder,« siger direktør for Salg & Marked i Skandia Peter Bangsgaard i meddelelsen.

For Penstable giver samarbejdet en god mulighed for at udbrede og udvikle sit koncept.

»Samarbejdet med Skandia gør, at vi kan udvikle og markedsføre et unikt pensionskoncept udelukkende baseret på bæredygtige investeringer, hvor kunderne får mulighed for at investere deres opsparinger i at gøre en forskel på områder som klima, rent vand og sundhed og samtidig opleve den konkrete effekt, lige præcis deres investeringer har,« siger Emil Stigsgaard Fuglsang.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen