Berlingske Business

Sejr til MobilePay - Jyske Bank forlader konkurrenten Swipp

bill  Anders Dam
Anders Dam, ordførende direktør i Jyske Bank Foto:

Først trådte Nordea ud af samarbejdet om betalingsløsningen Swipp og gik over til MobilePay. Nu forlader Jyske Bank også Swipp.

Landets tredjestørste bank, Jyske Bank, følger nu i fodsporene på Nordea ved at forlade Swipp.

Det oplyser banken i forbindelse med sit tredje kvartals regnskab.

DB

»Jyske Bank har besluttet at udtræde af Swipp-samarbejdet med 11 måneders varsel i henhold til aftalegrundlaget. Jyske Bank vil forholde sig forretningsmæssigt og konstruktivt til forslag om Swipps fremtid, som selskabets bestyrelse måtte fremkomme med i opsigelsesperioden,« siger adm. direktør i Jyske Bank, Anders Dam, i forbindelse med regnskabet.

Det er nøjagtigt to uger siden, at Nordens største bank, Nordea, også forlod Swipp. Nordea valgte dengang at alliere sig med Danske Bank, der står bag landets mest populære mobilbetalingstjeneste, MobilePay.

Det er dog endnu uvist, om Jyske Bank også indgår et samarbejde med Danske Bank eller ej.

Chefen for MobilePay i Danske Bank - Mark Wraa-Hansen.

Swipp har udsendt en pressemeddelelse i forbindelse med Jyske Banks udtræden. Her oplyser Swipp, at bestyrelsen for Swipp er ved at undersøge fremtidsmulighederne for betalingsløsningen.

»Det har gennem længere tid stået klart for Swipps bestyrelse, at Swipp står over for nogle afgørende strategiske valg. Derfor har man i bestyrelsen brugt de seneste måneder på at undersøge, hvilke muligheder Swipp har. Man er nået langt i dette arbejde og forventer snart at kunne fortælle om fremtidsplanerne,« skriver Swipp og fortsætter:

»Jyske Bank har dog meddelt Swipp, at banken ønsker at træde ud af Swipp-samarbejdet. Bestyrelsen i Swipp tager Jyske Banks beslutning til efterretning. Både Jyske Bank og Nordea har været fuldt orienteret om arbejdet med at afsøge Swipps strategiske muligheder, og bestyrelsen havde naturligvis gerne set, at begge banker havde valgt fortsat at deltage aktivt i den strategiske afklaring.«

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen