Berlingske Business

SEB overrasker positivt i andet kvartal

EURO ZONE/BANK-TESTS
Den svenske storbank SEB er kommet fint igennem sit andet kvartal, hvor blandt andet bundlinjen er endt højere end ventet i markedet. Foto:

Den svenske storbank SEB er kommet fint igennem sit andet kvartal, hvor blandt andet bundlinjen er endt højere end ventet i markedet.

Ud af andet kvartal kommer storbanken således med et nettoresultat på 3,93 mia. svenske kr. mod et estimat på 3,50 mia. svenske kr. blandt analytikerne ifølge SME Direkt.

Nettorenterne blev øget til 4,63 mia. svenske kr., hvilket dog var et stykke fra de ventede 4,84 mia. svenske kr.

Omvendt endte gebyr- og provisionsindtægterne på 4,81 mia. svenske kr., hvor analytikerne i snit havde ventet 4,42 mia. skr.

Også med hensyn til tab på udlån var kvartalsregnskabet en positiv overraskelse. Storbanken tabte i kvartalet 220 mio. svenske kr. på debitorerne mod ventede tab på 312 mio. svenske kr. i følge SME Direkts estimater.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen