Berlingske Business

SEB landede kvartalsoverskud på 3,8 mia. skr.

seb
Den svenske bank SEB Enskilda. Foto:

Den svenske bank SEB Enskilda overgik i andet kvartal klart de forventninger, som analytikerne ifølge SME Direkt havde til bankens regnskab.

Nettoresultatet endte på 3790 mio. skr. (3241 mio. kr.), mens analytikerne havde regnet med et overskud på 3197 mio. skr. I samme periode sidste år var bankens overskud 2964 mio. skr.

Nettorenteindtægterne landede på 4677 mio. skr. mod ventet 4550 skr., og banken måtte nedskrive for 291 mio. skr. Her havde analytikerne kalkuleret med nedskrivninger for 300 mio. skr.

Bankens danske forretning fik i første halvår et driftsoverskud, EBIT, på 759 mio. skr. (663 mio. kr.). I samme periode sidste år havde banken et overskud på 793 mio. skr. (664 mio. kr.). En svag markedsudvikling i SEB's danske livsforsikring trækker ned, mens bankens erhvervsaktiviteter og Wealth Management klarede sig mere positivt, noterer banken.

- Efter en resultatmæssig fin start på året oplevede vi i andet kvartal, at udviklingen på kapitalmarkederne medførte et svagere resultatet i SEB Pension. Wealth Management oplevede en positiv resultatudvikling, ligesom vi kan glæde os over, at den fortsatte fremgang i vores corporate banking-aktiviteter er med til at sikre, at vi på landeplan kommer ud med et stabilt halvårsresultat, siger landechef i SEB Danmark, Peter Høltermand, i en kommentar.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen