Berlingske Business

Saxo Bank udfordrer bankernes guldkalv

pix-saxobank
I Saxo Banks hovedsæde i Hellerup har en gruppe medarbejdere i al hemmelighed siddet og udviklet bankens nye betalingsinfrastruktur, der gør internationale overførsler billigere og hurtigere. Foto:

Saxo Bank lancerer nu en helt ny og nemmere måde at overføre penge internationalt på.

Når Saxo Banks datterselskab Saxo Payments lancerer sit nye tiltag, bliver det lettere for virksomheder at overføre penge internationalt uden om deres egen bank.

Det skriver Børsen.

Det kan komme til at gå ud over en af bankernes store indtægtskilder, nemlig betalingsgebyrer, der udgør omkring fem pct. af bankernes samlede indtægter.

pix-nets

Saxo Banks løsning er en ny, global betalingsinfrastruktur, der tilbyder hurtige og billige, internationale pengeoverførsler uden om virksomhedernes banker.

»Vi gør dem i stand til at konkurrere med bankerne og udbyde en global betalingsmaskine til deres kunder,« siger Anders la Cour, adm. direktør i Saxo Payments, til Børsen.

Saxo Bank i Hellerup

Ifølge Børsen har Saxo Payments allerede fået verdens største indløser af betalingskort, First Data, som kunde, og yderligere er mere end 30 virksomheder også klar til at udbyde betalingsløsningen.

Anders la Cour forklarer til Børsen, at der er to store fordele ved den nye løsning: hastigheden og prisen. Overførsler kan være hos modtageren med det samme, hvis begge er kunder hos en af Saxo Banks partnere, og det vil være omkring 60 pct. billigere end almindelige overførsler, der hos eksempelvis Danske Bank koster 50 kr.

Lars Seier Christensen,  bankdirektør for og medstifter af Saxo Bank.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen