Berlingske Business

Saxo Bank jagter milliarder på salg af handelsplatform

Kyhl
Søren Kyhl

Saxo Bank sigter efter at fordoble sine indtægter på salg af handelsplatformen Saxo Trader over de næste fem år med en stribe nye partnerskaber, skriver dagbladet Børsen.

Salg til eksterne kunder står allerede for 25 pct. af Saxo Banks toplinje, men driftsdirektør Søren Kyhl spår, at den andel vil stige betragteligt over de næste fem år.

»Et godt bud er, at halvdelen af vores indtægter vil komme fra partneraftaler. Vi er overbeviste om, at den næste disruptive faktor inden for finanssektoren er samarbejder og partnerskaber,« siger Søren Kyhl til Børsen, og peger desuden på Nordeas skifte til Mobilepay, som værende indikator for et ændret miljø indenfor samarbejde.

Billede

Siden Saxo Bank i 2001 sprang ud af Lars Seiers fondsmæglerfirma Midas, har den fået 120 partnere verden over, som betaler for at anvende Saxos platform. I Norden er Saxo Bank fortsat en mindre spiller med kun én enkelt partner, men Søren Kyhl beretter om massiv efterspørgsel og forventninger om en snarlig aftale med en nordisk storbank, skriver Børsen.

Saxo

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen