Berlingske Business

Sass vil styrke markedet for erhvervsobligationer

Erhvervs- og vækstminister Henrik Sass Larsen (S) venter inden udgangen af året at få vedtaget et lovforslag, der skal bidrage til at styrke markedet for erhvervsobligationer.

Det sagde han under en tale på Finansrådets årsmøde mandag.

Lovforslaget gør det muligt dels at anvende repræsentanter i forbindelse med obligationsudstedelse og dels at udstede obligationer med sikkerhed i en pulje af erhvervslån - også kaldet sekuritisering.

Erhvervsobligationer_Business

»Muligheden for at anvende repræsentanter kan bidrage til den positive udvikling, som vi har set på markedet for erhvervsobligationer udstedt fra enkeltvirksomheder. Et styrket marked for erhvervsobligationer vil være en fordel for både pengeinstitutter og virksomheder. Virksomhederne kan få en alternativ langsigtet finansiering, og pengeinstitutterne kan hjælpe virksomhederne med adgang til finansiering uden at skulle holde yderligere kapital,« sagde Henrik Sass Larsen.

Han tilføjede, at yderligere anvendelse af obligationsudstedelse også kan bidrage til at skabe plads på bankernes balancer til yderligere udlån til små- og mellemstore virksomheder.

DONG_Astrup_Business

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen