Berlingske Business

SAS' passagertrafik steg i oktober

sas
Foto:

SAS opnåede i oktober en stigning i passagertrafikken, målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK), på 0,8 pct. i forhold til samme periode i 2012. I september steg RPK med 1,6 pct.

Det var dermed de sidste tal for det nye skæve regnskabsår, og for hele året steg RPK med 3,8 pct.

Luftfartsselskabets sædekapacitet (ASK) steg med 4,0 pct. i oktober, hvilket medførte en kabinefaktor (belægning) på 72,3 pct.- et fald på 2,3 pct.point sammenlignet med oktober sidste år. ASK steg for hele året med 6,0 pct.

SAS_groundhand_business

SAS transporterede 2,4 mio. passagerer i oktober, hvilket er 1,0 pct. færre end i oktober sidste år. I september var det tilsvarende tal 2,7 mio. passagerer. Målt i hele regnskabsåret transporterede SAS godt 25,4 mio. passagerer, hvilket er stort set uændret fra året før.

Yield'en, der dækker over omsætningen per fløjet passagerkilometer, faldt i september med 3,9 pct.

sas

For oktober ventes yield'en at være negativ. Yielden udregnes altid en måned efter de øvrige tal.

SAS venter, at kapaciteten udvides med 3-4 pct. i det netop påbegyndte regnskabsår, 2013/14.


 

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen