Berlingske Business

SAS fortsætter fremgangen på de lange distancer

SAS - 20161207111113463_org.jp
SAS flyder flere passagerer men synes stadig, at markedet er hårdt. Free/Colourbox

Der var flere passagerer, der satte sig på et SAS-fly i november, end i samme periode sidst år.

Det skandinaviske luftfartsselskab SAS transporterede 2,4 millioner passagerer i november. Det er en solid fremgang, der er båret ikke mindst af en øget satsning på lange ruter.

Det viser de trafiktallene for november, der netop er offentliggjort.

Luftfartsbranchen måler normalt sin trafik på nøgletallet RPK. Det står for Revenue Passenger Kilometer og dækker over antallet af kilometer fløjet af passagerer.

Billede

Det steg med 17,3 procent i november år til år. Det var trukket frem af internationale flyvninger, hvor trafikken målt RPK steg med 29,4 procent.

»Selv om efterspørgslen vokser, er forretningsmiljøet blevet mere udfordrende,« skriver SAS.

Selskabet fortæller, at stigninger i prisen på flybrændstof kombineret med dollarens styrkelse har en "negativ effekt".

Onsdag - Jet time

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen