Berlingske Business

Sampo vil ikke overtage Topdanmark

Topdanmark
Foto:

Sampo har ingen planer om at overtage det danske forsikringsselskab.

Sampo, som er hovedaktionær i Topdanmark, har ingen planer om at overtage det danske forsikringsselskab, selv efter det finske investeringsselskab tidligere i år fremlagde et obligatorisk tilbud på det danske selskab.

Det siger Björn Wahlroos, der er bestyrelsesformand hos Sampo, i et interview med Bloomberg News.

- Vi har ingen specifikke planer i den retning, sagde bestyrelsesformanden den 24. november i et interview i Stockholm ifølge Bloomberg News.

Torsdag - GoAppified

Sampo har i de senere år passivt øget sin andel i Topdanmark, idet forsikringsselskabet har tilbagekøbt og annulleret egne aktier.

I september kom det også frem, at Sampo erhvervede 200.000 aktier i Topdanmark. Dermed overskred finnernes aktieandel i det danske selskab akkurat en tredjedel, hvilket betød, at Sampo var forpligtet til at fremsætte et kontant offentligt tilbud til de øvrige aktionærer i Topdanmark om at købe alle udestående aktier.

Sampo har dispentation til ikke at afgive købstilbud, hvis den øgede ejerandel skyldes tilbagekøb, men køber Sampo aktier, som det varf tilfældet i september, skal der gives købstilbud.

Finnernes tilbud lød på 183 kr. per aktie, hvilket lå tæt på den daværende aktiekurs. Nogle aktionærer endte med at acceptere tilbuddet, hvilket skubbede Sampos ejerandel op på omkring 40 pct.

Men resten af selskabets aktionærer tog ikke imod tilbuddet, og siden endte opkøbstilbuddet fra Sampo med at løbe ud i sandet.

Mandag formiddag bliver Topdanmark-aktien handlet 1,5 pct. lavere til 178,10 kr.

Nethandel julegaver

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen