Berlingske Business

Salling Bank opjusterer efter godt første kvartal

Salling Bank
ARKIVFOTO Foto:

Salling Bank udtrykker stor tilfredshed med resultatudviklingen i første kvartal, og den gode start på året får da også banken til at melde højere forventninger ud til hele året.

I første kvartal realiserede Salling Bank et resultat før skat på 12,5 mio. kr. mod 14,4 mio. kr. i samme periode sidste år.


- Resultatet er det næstbedste resultat i første kvartal i bankens historie og anses for særdeles tilfredsstillende, skriver Salling Bank i regnskabet.


Mens netto rente- og gebyrindtægter krympede til 39,8 mio. kr. fra 40,7 mio. kr., så steg gebyr- og provisionsindtægterne 33 pct. i forhold til samme kvartal sidste år til 16,5 mio. kr.

- Stigningen skyldes et meget højt aktivitetsniveau på bolig- og investeringsområdet, forklarer banken.

Nedskrivninger på udlån udgjorde for første kvartal 6,0 mio. kr. mod 6,1 mio. kr. sidste år.

Salling Bank


Salling Bank opjusterer forventningerne til hele 2015, hvor den nu venter et nettoresultat på 18-22 mio. kr. mod et tidligere skøn om et "positivt resultat".

Skønnet for basisindtjening på 34-38 mio. kr fastholdes.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen