Berlingske Business

Salling Bank kører bedste resultat hjem siden 2007

Salling Bank
Foto:

Salling Bank kommer ud af 2014 med det bedste resultat i syv år, da banken sidste år kunne glæde sig over et resultat før skat på 18,1 mio., hvilket er en fremgang på 5,1 mio. kr. fra 2013.

Det fremgår af regnskabet for 2014, der er offentliggjort torsdag morgen.

Salling Bank

Resultatet kom i mål på baggrund af en mindre stigning i rente- og gebyrindtægterne til 157,5 mio. kr. fra 153,8 mio. kr. i 2013. Samtidig udgør kursreguleringer 19,1 mio. kr., hvoraf 4,3 mio. kr. er avance fra salg af aktier i Nets. I 2013 lød kursreguleringerne på 9,8 mio.

På ledelsesgangen i Salling Bank betegnes resultatet for 2014 som "tilfredsstillende".

Trods det bedste resultat i syv år må Salling Bank dog notere stigende nedskrivninger i forhold til 2013. Nedskrivningerne på udlån og tilgodehavender steg i 2014 med 4,4 mio. kr. til 37,5 mio. kr., hvilket beskrives som værende højt.

- Nedskrivningerne ligger på et forholdsvist højt niveau i forhold til tidligere år på grund af de fortsat svage konjunkturer samt uroen på de internationale finansmarkeder, skriver banken i regnskabet.

Salling Bank venter i 2015 en basisindtjening på 34-38 mio. kr samt et positivt resultat før skat. I 2014 var basisindtjeningen på 36,5 mio kr., mens resultatet før skat som tidligere nævnt landede på 18,1 mio. kr.

Trods det pæne resultat, har bestyrelsen i Salling Bank besluttet, at der ikke bliver udbetalt udbytte til bankens aktionærer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen