Berlingske Business

Roskilde Bank indgår ti-årige aftaler

Roskilde Bank indgår ti-årige aftaler - 1
Roskilde Banks nuværende direktør, Lars Jensen. Foto:

I forsøget på at finde løsninger for de erhvervskunder, der hænger uhjælpelig fast i Roskilde Bank, er pengeinstituttet nu begyndt at indgå afviklingsaftaler med kunderne, som strækker sig helt op til 10 år.

Det betyder samtidig, at afviklingen af banken kan komme til at tage endnu længere tid end de fire år, som indtil videre har været udmeldingen fra banken, som i dag er overtaget af Danmarks Nationalbank, skriver Dagbladet Roskilde.

Roskilde Banks nuværende direktør Lars Jensen erkender da også, at det formentlig vil komme til at tage mere end fire år at få afviklet banken. Men han afviser, at de 10-årige afviklingsaftaler, samtidig vil betyde, at Roskilde Bank også er at finde om ti år.

- Vi er nødt til at indgå nogle fornuftige aftaler med vores kunder. De kan kun finde sig et nyt pengeinstitut, hvis det er nogle fornuftige aftaler, som følger med den enkelte kunde, og der kan en 10-årige afviklingsaftale være den rigtige løsning. Jeg ville såmænd intet have imod at indgå en 20-årig aftale, hvis det var det, der skulle til, for at en kunde kunne skifte til et andet pengeinstitut, siger Lars Jensen.

Han vil ikke give andet bud på tidshorisonten for den endelige afvikling end at det formentlig kommer til at tage noget længere tid, end de fire år, der er meldt ud.Udmeldingen kommer i dag præcis et år efter, at Roskilde Bank meddelte, at banken ikke længere kunne fortsætte som selvstændigt pengeinstitut.

Nationalbanken må træde til, og samtidig blev Roskilde Bank sat til salg. Siden viste bankens problemer sig at være langt større, og Roskilde Banks godt 32.000 aktionærer mistede med et slag hele deres investering i den lokale bank, som i årevis havde været domkirkebyens stolthed.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen