Berlingske Business

Roskilde Bank-direktør måtte banke folk på plads

søren kaae
Søren Kaare-Andersen havde sit hyr med at få overbevist medarbejderne i Roskilde Bank om, at de var nødt til at lægge kursen om, da han overtog direktørposten fra Niels Valentin Hansen i juli 2007. Foto:

Søren Kaare-Andersen havde sit hyr med at få overbevist medarbejderne i Roskilde Bank om, at de var nødt til at lægge kursen om, da han overtog direktørposten fra Niels Valentin Hansen i juli 2007.

Det fortalte Søren Kaare-Andersen ifølge DAGBLADET Roskilde, da han mandag afgav forklaring i Roskilde Bank-sagen, hvor han ikke selv er sagsøgt af Finansiel Stabilitet, men derimod er stævnet af revisorerne i en parallel sag.

suppli

Det var især de mange efterbevillinger og bankens mange udlån til kundernes køb af bankens egne aktier, der fik ham til at rynke brynene, og som han besluttede, at der skulle sættes en stopper for.

Derfor måtte han skrue bissen på, da det efter et halvt år viste sig, at medarbejderne fortsatte som hidtil, skriver DAGBLADET Roskilde.

»Det er på den måde, at man tager et baseballbat frem og begynder at banke folk på plads. Det er ikke nogen særlig empatisk form for ledelse, men det er altså nødvendigt, når folk ikke hører efter,« sagde Søren Kaare-Andersen, som i dag er direktør for Bikuben Fonden.

xx

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen