Berlingske Business

Ringkjøbing-topchef: Vi vil undgå at spænde buen for hårdt

ringkjøbing
Ringkjøbing Landbobank. exteriør Torvet 1 - Ringkøbing Foto:

Ringkjøbing Landbobank er trods onsdagens opjustering allerede mere end halvvejs i mål med at indfri sine nye finansielle forventninger til hele årets resultat.

Alligevel vil bankens ledelse ikke kalde sig selv konservativ.

Den vestjyske bank har onsdag hævet forventningerne til basisresultat i 2015, så banken nu sigter efter et plus på 500-575 mio. kr. mod tidligere 450-525 mio. kr.

Efter første halvdel af året lyder resultatet på den post på 304 mio. kr. - en fremgang på 27 mio. kr. fra samme periode året før.

- Vi håber ikke, at vi spænder buen mere, end at vi kan leve op til det. Det har vi ikke tradition for. Første halvår plejer normalt at være marginalt bedre end andet halvår, så vi føler egentlig, at vores opjustering er et udtryk for, at det også skal gå godt i andet halvår, siger John Fisker, administrerende direktør i Ringkjøbing Landbobank, til Ritzau Finans.

- Man kan dog forvente lidt lavere konverteringsaktivitet på realkreditlån i andet halvår, men så kan der være andre ting, som kommer til at tage over, siger han.

Ritzau Finans: Men I giver jo egentlig jer selv plads til et basisresultat på knap 200 mio. kr. i andet halvår?

- Ja, men vi har da også et intern ambition om, at vi kan lande i den øvre del af intervallet, siger John Fisker.

Ringkjøbing Landbobank-aktien stiger 2,5 pct. til 1540 kr. i den indledende handel.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen