Berlingske Business

Randers Amtsavis atter morgenavis

Randers Amtsavis, der i februar blev til eftermiddagsavis, vender tilbage til den tidlige morgenudgivelse i midten af august.

Randers Amtsavis bliver fra august atter morgenavis. I februar lagde man ellers avisen om til eftermiddagsavis, men det har ført til noget, der ligner læserstorm, samt et markant faldende oplagstal.

"Vi ønskede at trække Randers Amtsavis fra et meget konkurrencepræget morgenmarked til et eftermiddagsmarked, som vi kender det fra vores øvrige lokalaviser i Jylland," siger koncernchef i Berlingske Media Lisbeth Knudsen.

"Vi må erkende, at det ikke er lykkedes at sælge den idé til randrusianerne. Det tager vi så konsekvensen af. Vi lytter til markedet og sadler om. Det nytter ikke at tabe abonnenter med den hast, som Randers Amtsavis har gjort det siden eftermiddagsomlægningen," tilføjer hun.

Randers er ifølge Lisbeth Knudsen for stor en by til ikke at have sin egen avis. Derfor satser man nu med ny avisledelse, ny vægtning af lokalstoffet og omlægningen til morgenavis på at "give den hele armen" i Randers.

"Til gengæld håber vi, at randrusianerne vil bakke massivt op om deres lokale avis," siger hun.

Ny chefredaktør på avisen bliver Turid Fennefoss Nielsen, der tiltræder den 1. august.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen