Berlingske Business

PFA-formand stadig tavs om nepotismesag

Pics-PFA
PFA-formand Svend Askær har stadig ikke nogen kommentar til Henrik Heidebys nepotismesag. Foto:

Bestyrelsesformand i PFA Pension, Svend Askær, nægter at forholde sig yderligere til Umwelt-sagen, der endte med, at tidligere topchef Henrik Heidebys forlod selskabet.

Han forholder sig stadig tavs. En strategi, PFA-formand Svend Askær stædigt holder fast i, når det drejer sig om at forholde sig til mediernes spørgsmål om den afgående topchef Henrik Heidebys nepotismesag.

18BUSHenrik-Heideby.jpg

Henrik Heidby havnede i den efterhånden meget omtalte sag i forbindelse med sit valg af reklamebureauet Umwelt, som Henrik Heidebys søn, Mikkel Heideby, var medejer af.

Dengang afviste Svend Askær at besvare spørgsmål om sagen, og det gør han også den dag i dag i et interview med Dagbladet Børsen:

»Jeg har sådan set sagt det, jeg vil sige om den sag. Den har jeg lagt bag mig,« siger PFA-formanden for Danmarks største, kommercielle pensionsselskab til Børsen og tilføjer:

»Vi har fået revisionen til at kulegrave sagen. Den har lavet en redegørelse til bestyrelsen, som bestyrelsen har taget til efterretning. Det har givet anledning til, at vi vil præcisere nogle af de regler, der gælder på området Og så er det fremad.« siger Svend Askær.

pfa

PFA Pension har trukket mange overskrifter i medierne de seneste tre måneder. Blandt andet i forbindelse med Henrik Heidebys farvel som topchef, selskabets kritik for at give rabatter til særligt udvalgte kunder, og pensionsselskabets stævning af det lille erhvervsmedie Økonomisk Ugeblad for millioner.

15BUSJoergen-Thomsen.jpg

Alt imens disse møgsager har hængt over selskabets hoved, har bestyrelsesformand Svend Askær været tavs.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen