Berlingske Business

PFA bekræfter: Koncerndirektør Lars Ellehave-Andersen har sagt op

Lars Ellehave, PFA Pension
Lars Ellehave, PFA Pension Foto:

Efter nogle dage med masser af medieomtale bekræfter PFA Pension torsdag eftermiddag, at koncerndirektør Lars Ellehave-Andersen har opsagt sin stilling.

Koncerndirektør Lars Ellehave-Andersen har opsagt sin stilling i PFA Pension, bekræfter pensionskoncernen torsdag eftermiddag.

»Jeg har siden forsommeren haft en dialog med Lars Ellehave-Andersen om hans fremtidige rolle i PFA. Det er sket samtidig med, at vi er i gang med at tilpasse strategien, governance og værdigrundlaget til fremtiden. Lars Ellehave-Andersen har meddelt, at han er nået til den konklusion, at han ikke ønsker at være en del af det fremtidige PFA. Det er beklageligt, men det tager jeg selvfølgelig til efterretning,« skriver PFA’s Group CEO Allan Polack i en pressemeddelelse.

Lars-Ellehave

Indtil videre overtager Polack selv ansvaret for salgs- og kundeområdet, som Lars Ellehave-Andersen har siddet med i PFA.

Meddelelsen fra PFA melder intet om, hvad Ellehave-Andersen ellers har af planer. Men finans.dk mener at vide, at han har fået nyt job hos konkurrenten Danica, som tidligere på året ansatte to af PFAs investeringsdirektører, Jesper Langmarck og Poul Kobberup,

Hos PFA har Lars Ellehave-Andersen haft titlen som koncerndirektør og CCO med ansvar for forretningsområderne Erhverv & Partnere, Rådgivning, Marked og selskaberne PFA Bank og PFA Soraarneq. Han har spillet en central rolle i den massive vækst, PFA har haft de seneste år, og er da også blevet beskrevet som en mand med større interesse for salg end for finans.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen