Berlingske Business

Paypal på opkøbsjagt efter split fra eBay

US-EBAY-ANNOUNCES-PLAN-TO-SPLIT-OFF-PAYPAL-INTO-SEPARATE-COMPANY
Foto:

Betalingsselskabet Paypal er på jagt efter internationale opkøbsmål, der kan drive selskabets vækst og forsvare selskabets konkurrenceposition, alt imens Paypal forbereder sig på at splitte sig bort fra eBay.

Det skriver Financial Times.

Paypal får i kølvandet på opsplitningen fra moderselskabet eBay en pengekiste med sig på 6 mia. dollar, som topchef Dan Schulman vil bruge til at købe op blandt konkurrenterne med.

- Vores finansielle balance gør det muligt for os at se på mulighederne for fornuftige opkøb. Jeg tror, at der er utrolige muligheder flere steder i verden, udtaler Dan Schulman til avisen.

USA/

Prissætningen af Paypals aktier begynder mandag og aktionærer i moderselskabet eBay vil få en aktie i Paypal per eBay-aktie, når de to selskaber officielt går fra hinanden d. 17. juli. Værdien af Paypal vurderes til at være omkring 40 mia. dollar.

Sidste uge tog Paypal forskud på glæderne og annoncerede opkøbet af betalingstjenesten Xoom for 1 mia. dollar, hvilket efterlader 5 mia. dollar i Paypal til opkøb.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen