Berlingske Business

Pænt resultatløft i Danske banks største division

Billede
Divisionen, der dækker over de fleste bankforhold for almindelige privatkunder, øgede sit overskud til 1093 mio. kr. før skat fra 919 mio. kr. i samme kvartal af 2015. Foto:

Danske Banks største division, Personal Banking, viste igen pæne takter i andet kvartal.

Divisionen, der dækker over de fleste bankforhold for almindelige privatkunder, øgede sit overskud til 1093 mio. kr. før skat fra 919 mio. kr. i samme kvartal af 2015.

Overskuddet var godt nok lavere end i første kvartal, hvor overskuddet steg 56 pct. til 1349 mio. kr., men det forklarer banken blandt andet med en stor sæsonmæssig stigning i driftsudgifterne til 1939 mio. kr., hvilket dog stadig var 9 pct. lavere end for et år siden.

Renteindtægterne er som i så mange andre banker under pres, men faldet blev begrænset til 2 pct. i Personal Banking, som til gengæld oplevede et fald på 14 pct. i gebyrindtægterne, da der ikke var lige så høj aktivitet inden for realkredit i år.

Nedskrivningsbilledet var ligesom i første kvartal så gunstigt, at der rent faktisk var tale om en nettotilbageførsel af tidligere nedskrivninger på 14 mio. kr.

Kvartalsregnskab fra Danske Bank

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen