Berlingske Business

Nyt koncept udfordrer den traditionelle banksektor

Pix: Bank
»Vi prøver at lave om på alt det, en klassisk bank står for,« siger Ken Villum Klausen, stifter af Lunar Way, til Børsen.

Danske Lunar Way vil udfordre de traditionelle banker med en udelukkende mobil såkaldt neobankløsning, skriver Dagbladet Børsen.

»Vi prøver at lave om på alt det, en klassisk bank står for,« siger Ken Villum Klausen, stifter af Lunar Way, til Børsen.

Neobankløsningen giver mulighed for at åbne en konto, overføre penge, betale regninger og få et Mastercard, men tilbyder dog ingen fysisk filial. Ifølge konsulenthuset BCG udfordrer de nye aktører de traditionelle banker.

01BUSAPPLE-PAY-141447.jpg

»Bankerne skal omstille sig for at overleve på den lange bane. Det kræver blandt andet en ny tilgang til talenttiltrækning og meget mere fokus på innovation,« siger Gustav Gotteberg, partner hos BCG, til Børsen, og tilføjer, at ny teknologi til at digitalisere kerneforretningen er essentielt for ikke at blive marginaliseret.

Stifter Ken Villum Klausen solgte i 2014 sin virksomhed Wallmob for 100 mio. kr., og har en foreløbig målsætning om, at få 85.000 skandinaviske kunder inden udgangen af 2016.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen