Berlingske Business

Nykredit påtænker insiderlister efter læk

Billede
Foto:

Realkreditkoncernen Nykredits ejer overvejer at indføre insiderlister for at undgå fremtidige læk.

Det skriver Jyllands-Posten.

Formand for Nykredit, Nina Smith, fremlagde ved seneste møde i Nykredits repræsentantskab et forslag om at benytte sig af insiderlister. Forslaget kommer efter en periode, hvor der er blevet lækket fortrolige oplysninger til offentligheden, hvilket har udløst stor kritik fra den øverste ledelse.

08BUSHostrups-Have-175609.jpg

Ved mødet i Foreningen Nykredit, der som hovedaktionær ejer 89,8 pct. af Nykredit, sagde Nina Smith, at bestyrelsen vil indføre mere åbenhed for at imødekomme kritikken.

Formanden tilføjede, at det kan blive nødvendigt at dele fortrolig viden i repræsentantskabet, og derfor kan insiderlister være vejen frem.

Men ifølge Louise Mogensen, direktør for Foreningen Nykredit, har de to ting ikke noget med hinanden at gøre.

Nykredit billede

- Den 1. september lavede vi et strategiskifte, fra at alle informationer er fortrolige, til at alt som udgangspunkt er offentligt. Men hvis der deles information, som kan have en kursfølsom effekt, skal vi selvfølgelig overholde lovgivningen og lave insiderlister, fortæller Louise Mogensen til Jyllands-Posten.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen