Berlingske Business

Nykredit-boss: »Lad virksomhederne komme til os«

pix_nykredit
Foto:

Kampen om det danske realkreditmarked kører ud af en ny flanke. Topchef i Nykredit Michael Rasmussen bekræfter nu, at han fremover også vil gå efter erhvervskunderne i samarbejde med de lokale banker.

»Vi er meget og stolte over, at vi i dag kan lukke dørene op til det her samarbejde«

Sådan lyder det tirsdag fra koncernchef i Nykredit Michael Rasmussen i et interview med TV2 Finans. Dermed bekræfter han Berlingske Business' oplysninger om, at han er på vej til at optrappe kampen om det danske realkreditmarked.

Det sker via en udvidelse af Nykredits samarbejde med lokale banker via realkreditinstituttet Totalkredit. Fremover har det udelukket været koncentreret om privatkunder. Men nu skal cirka 50 banker i Totalkredit-samarbejdet også sælge erhvervslån.

»Det her er til fælles bedste. Vi skal meget gerne ud at tage markedsandele på realkredit erhverv som følge af det her samarbejde,« siger Michael Rasmussen til TV2 Finans og fortsætter:

»Det her er en styrkelse af Nykredit. Og det er en styrkelse af vores partnerbanker i Totaltkredit,« siger han.

Se indslag fra TV2 Finans her:

Ifølge Nykredit-direktøren er idéen at trække på de lokale pengeinstitutters kendskab til de lokale virksomheder.

»De kender kunderne og kender ejendommene. Kombinerer man det med Nykredits produktstyrke og obligationsstyrke til fælles bedste, så kan vi se et ret stort perspektiv i det,« siger Michael Rasmussen.

Satsningen kommer efter, at den rebelske silborgensiske chef i Jyske Bank, Anders Dam sidste år brød ud af Totalkredit-samarbejdet og købte sit eget realkreditinstitut BRF. Det har indtil videre vist sig at være en indbringende forretning, der har accelereret bankens realkreditlån.

Men i Nykredit-regi hedder det sig, at den nye satsning ikke har noget med den jyske optrapning at gøre.

»Det her har intet med Jyske Bank at gøre. Vi lancerede sidste år strategien »Win the double.« Og et meget vigtigt element i den er at rykke tættere på vores partnere i Totalkredit.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen