Berlingske Business

Nye kunder og øget udlån får Jutlander Banks resultat til at vokse

tch Jutlander Bank Logo på Falkoner Alle på Frederiksberg
Foto:

Ledelsen i Jutlander Bank kan se tilbage på et første kvartal af 2018 med stigende udlån, og hvor kundegruppen voksede med næste 3000 nye kunder.

Det har betydet øget nettorente- og gebyrindtægter, og overskuddet efter skat er landet på 77,6 mio. kr. i løbet af årets tre første måneder mod 65,4 mio. kr. i samme periode sidste år.

Det anses som meget tilfredsstillende, skriver banken i regnskabet.

- Gennem det seneste år er bankens forretningsomfang steget med 6,7 pct., og banken har fået mange nye kunder. Dette har betydet, at bankens netto rente- og gebyrindtægter i årets første tre måneder er steget med 4,9 pct. til 176 mio. kr. i forhold til samme periode af 2017, skriver banken.

Det er gebyrindtægterne, der trækker fremgangen. De er steget til 87 mio. kr. fra 72 mio. kr. i første kvartal sidste år, mens nettorenteindtægterne er reduceret til 91,3 mio. kr. fra 97,1 mio. kr. som følge af faldende rentemarginal og lavere afkast af bankens overskudslikviditet, forklarer Jutlander Bank.

FASTHOLDER FORVENTNINGERNE

Jutlander Bank fastholder forventningerne til 2018 om et resultat før skat på 195-270 mio. kr.

Bankens tidligere forventninger blev opjusteret i forbindelse med, at der blev anvendt en anden opgørelse af bankens aktier i BI Holding. Tidligere var forventningen et overskud før skat på 175-250 mio. kr. for 2018.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen