Berlingske Business

Ny praksis og drift løfter forventningerne hos Totalbanken

Totalbanken i Aarup på fyn
Overskuddet i Totalbanken løftes af kursregulering på 4,6 mio. kr., som er avance ved salg af en investeringsejendom. Foto:

Totalbanken opjusterer forventningerne til basisindtjeningen for 2015 med 13 mio. kr. til niveauet 53 mio. kr. mod tidligere forventet 40 mio. kr., oplyser den midtfynske bank.

Det sker som følge af ændret regnskabspraksis og bedre drift.

- Korrigeret for den ændrede regnskabspraksis forventer banken et resultat før skat i niveauet 23-24 mio. kr. i 2015, hvor det tilsvarende korrigerede resultat er på 19,3 mio.kr. i 2014, meddeler Totalbanken.

Totalbanken i Aarup på fyn

Det forventede resultat indeholder ifølge banken de nedskrivninger, som følger af Finanstilsynets undersøgelse i november 2015, samt de yderligere nedskrivninger, som bestyrelsen har vurderet nødvendig.

Overskuddet løftes af kursregulering på 4,6 mio. kr., som er avance ved salg af en investeringsejendom.

Totalbanken i Aarup på fyn

Den ændrede regnskabspraksis fra Totalbanken er knyttet til hybrid kernekapital og kommer, efter at Finanstilsynet har afleveret et orienteringsbrev hos bankerne i december sidste år.

- Med den ændrede regnskabspraksis klassificeres hybrid kernekapital for 95 mio. kr., der opfylder betingelserne i CRR-forordningen, som egenkapital, og renteudgifterne føres som en transaktion på egenkapitalen. Den ændrede regnskabspraksis påvirker både basisindtjeningen og resultatet positivt med 10,5 mio.kr. i 2015 og 8,6 mio. kr. i 2014, ligesom egenkapitalen påvirkes positivt med 95 mio. kroner, skriver Totalbanken.

totalbanken

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen