Berlingske Business

Ny formand: Her er Sydbanks tre store opgaver

Sydbank filial
Foto:

Han er ikke ny i Sydbank, men han er ny for bordenden, Torben H. Nielsen, som torsdag blev valgt som bankens nye formand. Her giver han sit syn på bankens vej det næste år.

Torsdag eftermiddag gik Torben H. Nielsen ind i Sønderjyllandshallen i Aabenraa som næstformand for Sydbankbestyrelsen, og da han kom ud igen nogle timer senere, var det som formand.

Afgående formand Anders Thoustrup faldt for anciennitetsgrænsen, og det var dermed velkendt og uden sværdslag, at der blev skiftet ud på formandsposten.

Det er da heller ikke de store, revolutionære planer, Torben H. Nielsen, sidder klar med for bordenden, faktisk bliver der tale om »business as usual«, men det betyder ikke, at der ikke er opgaver at tage fat på.

pix-torben nielsen

Her kommer den nye formands bud på bankens tre største opgaver frem mod næste generalforsamling:

1. »Vi skal drive en sund virksomhed og betjene vores kunder på en god og effektiv måde. Der er ingen tvivl om, at konkurrencen ikke er blevet mindre i sektoren, og den eneste måde, vi kan håndtere det på, er ved at drive en sund og effektiv virksomhed.«

2. »Vi holder den linje, der er lagt for banken, og kører videre med den, men vi skal også begynde at se på, hvad der skal ske på længere sigt. Der vil hele tiden være behov for at sikre, at tingene kører godt.«

3. »Vi skal være opmærksomhed på, at vi har en god og sund kreditkultur i banken, så vi ikke føler os nødsaget til at slække på kreditvilkårene. Kigger man på fortiden, kan det meget let ske, at man slipper de gode manerer på det her område, når man står i en konkurrencesituation, men vi skal opretholde vores standarder. Det er et område, hvor der tidligere er skabt store tab.«

Sydbank

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen