Berlingske Business

Ny Danske Bank investeringsløsning har kun småpenge om bord

Danske banker brugt til hvidvaskning. Danske Bank tjente 19, 9 m
Arkkivfoto. Danske Banks investeringssats June har efter bankens eget udsagn overgået forventningerne siden lanceringen i maj. Foto:

Danske Banks investeringssats June har efter bankens eget udsagn overgået forventningerne siden lanceringen i maj, dog vælter det ikke ind med penge og formuen er stadig på under 100 mio. kr.

Det skriver Børsen.

Danske Bank henvender sig til et yngre segment med June, hvorfor andre faktorer end formue spiller ind ved lanceringen.

- Vi har sat et lavt minimumbeløb på 100 kr. og et loft på 300.000 kr., og derfor har det vigtige for os i de første uger været at se på, hvor mange brugere vi får ind mere end hvor stor en formue, siger Simon Haldrup, chef for Danske Banks digitale laboratorium Mobilelife, der har udviklet June, til Børsen.

Danske bank

Analysehuset Morningstar deler Danske Banks begejstring, dog er de mindre konkurrenter mere skeptiske, overfor tempoet June udvikler sig i.

- Det er en stor opgave for en lille opstartsvirksomhed at disrupte det kæmpe marked. Derfor havde vi håbet på, at Danske Bank ville udvide markedet for alle spillere, inklusive os. Men det vil de ikke, siger Anders Hartmann, adm. direktør for Nord Investments.

Danske Banks investeringsindsats er baseret på passivt forvaltede indeksfonde med en pris på 0,8 pct. om året og er halvt så dyr sammenlignet med de dominerende aktive forvaltede produkter på markedet.

Tonny Thierry

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen