Berlingske Business
17:46Tak for i dag

Ny ATP-boss forsvarer Nordeas schweiziske skattefinte

Pix-Christian Hyldahl
Christian Hyldahl, ny topchedf i ATP Foto:

Den kommende chef for ATP, Christian Hyldahl, forsvarer de manøvrer, som han udførte i sin tid som ansat i Nordea, hvor banken uretmæssigt forsøgte at få refusion af schweizisk udbytteskat.

Christian Hyldahl forsøgte i sin tid som chef for Nordea Markets at udnytte regler om dobbeltbeskatning til at få 270 mio. kr. retur fra den schweiziske stat. Den schweiziske højesteret mente dog, at der var tale om på forhånd aftalte handler, og tildelte Nordea et 3-2 nederlag i sagen. Christian Hyldahl står dog ved, at Nordea Markets' opførsel var fair.

Danske aktier tager historisk stort fald

Det skriver dagbladet Børsen.

»Jeg bryder mig ikke om, at der bliver sået tvivl om min ordentlighed. Jeg synes, at det, vi har lavet på de her handler i Markets, har været fuldstændigt ordentligt og fornuftigt. Vi har ikke noget at skamme os over,« siger Christian Hyldahl til Børsen.

Pix-Christian Hyldahl

Den forklaring er en skatteekspert dog ikke helt enig i.

»Det lyder lidt hult at sige, at man agerer midt på banen, og der ikke er nogen problemer, når man bliver underkendt af domstolene. Det hjælper ikke hårdnakket at sige, at man har ret, og alle andre er idioter, når retten siger det modsatte,« siger Torben Bagge, som er skatteadvokat og partner i TVC, til Børsen.

hyldal

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen