Berlingske Business

Novo-topchef: For tidligt at forholde sig til Clintons forslag

clinton
Foto:

Forslag fra den amerikanske præsidentkandidat Hillary Clinton om at gribe ind over for høje priser på receptpligtig medicin har tirsdag givet negative dønninger igennem aktiemarkedet med kursfald til medicinalselskaber over en bred kam, herunder i Novo Nordisk.

Hos Novo Nordisk vil topchef Lars Rebien Sørensen afvente konkrete forslag efter den amerikanske valgkamp, før han vil kommentere på eventuelle konsekvenser

USA-CLINTON/

- Hvis man sænker priserne, er det naturligvis ikke positivt for Novo Nordisk, men nu er det jo valgkamp, så jeg vil afvente med at kommentere på det, indtil jeg ser noget konkret, sagde Lars Rebien Sørensen på Dansk Aktionærforenings InvestorDagen tirsdag.

- Vi har set mange valgløfter, som ikke er blevet gennemført, så derfor vil jeg afholde mig fra at gå ind i en polemik, som kan præge den amerikanske valgkamp i USA. Så lad os se et egentligt lovforslag, når valgkampen i USA er overstået, så vil jeg gerne kommentere det, tilføjede han.

Novo

Novo Nordisk-aktien lukkede tirsdag 3,3 pct. lavere i 365,50 kr.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen