Berlingske Business
17:57Tak for i dag

Novo-direktør: Ti år foran med revolutionerende tablet

Novo
Ved færdigudviklingen af tabletten vil Novo få adgang til et marked på over 100 mio. diabetikere (Foto: Linda Kastrup/Scanpix 2016) Foto:

Ved færdigudviklingen af tabletten vil Novo få adgang til et marked på over 100 mio. diabetikere

Novo Nordisk planlægger inden for fire år at kunne lancere en ny pille til diabetesbehandling, en udvikling som skal sikre koncernens fremtidige vækst.

Det skriver Børsen.

»Der er ingen andre, der overhovedet er i nærheden af at arbejde med oral GLP1 i fase 1, og der er vi i fase 3. Vi er måske ti år foran konkurrenterne på oral GLP1, og det kan være transformationelt for selskabet,« siger Mads Krogsgaard Thomsen, koncerndirektør med ansvar for forskning og udvikling i Novo Nordisk, til Børsen.

Novo Nordisks nye insulin får god start I USA

Ved færdigudviklingen af tabletten vil Novo få adgang til et marked på over 100 mio. diabetikere, som selskabet ikke i øjeblikket har adgang til. Nordea estimerer forsigtigt et topsalg på 32,5 mia. kr., men forudsigelsen kan hurtigt løftes, hvis midlet også viser sig effektivt til at reducere hjerte-kar-risikoen, skriver Børsen.

Novo Nordisk sælger allerede andre GLP1-lægemidler som injektion, et område som udgjorde 19 mia. kr. ud af deres samlede omsætning på 108 mia. kr. i 2015. Nordea Markets estimerer, at Novos GLP1-baserede salg kan seksdoble til 110 mia. kr. over de næste otte år, skriver Børsen.

Novo

 

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen