Berlingske Business

Novo-direktør: Ti år foran med revolutionerende tablet

Novo
Ved færdigudviklingen af tabletten vil Novo få adgang til et marked på over 100 mio. diabetikere (Foto: Linda Kastrup/Scanpix 2016) Foto:

Ved færdigudviklingen af tabletten vil Novo få adgang til et marked på over 100 mio. diabetikere

Novo Nordisk planlægger inden for fire år at kunne lancere en ny pille til diabetesbehandling, en udvikling som skal sikre koncernens fremtidige vækst.

Det skriver Børsen.

»Der er ingen andre, der overhovedet er i nærheden af at arbejde med oral GLP1 i fase 1, og der er vi i fase 3. Vi er måske ti år foran konkurrenterne på oral GLP1, og det kan være transformationelt for selskabet,« siger Mads Krogsgaard Thomsen, koncerndirektør med ansvar for forskning og udvikling i Novo Nordisk, til Børsen.

Novo Nordisks nye insulin får god start I USA

Ved færdigudviklingen af tabletten vil Novo få adgang til et marked på over 100 mio. diabetikere, som selskabet ikke i øjeblikket har adgang til. Nordea estimerer forsigtigt et topsalg på 32,5 mia. kr., men forudsigelsen kan hurtigt løftes, hvis midlet også viser sig effektivt til at reducere hjerte-kar-risikoen, skriver Børsen.

Novo Nordisk sælger allerede andre GLP1-lægemidler som injektion, et område som udgjorde 19 mia. kr. ud af deres samlede omsætning på 108 mia. kr. i 2015. Nordea Markets estimerer, at Novos GLP1-baserede salg kan seksdoble til 110 mia. kr. over de næste otte år, skriver Børsen.

Novo

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen