Berlingske Business

Norsk forsikringsselskab med større underskud trods præmievækst

DAW
Foto:

Det relativt nyetablerede norske forsikringsselskab Vardia, der sælger forsikringer i Danmark, Norge og Sverige, og som er noteret på børsen i Oslo, øgede i tredje kvartal sine præmieindtægter til 315,4 mio. norske kr. fra 263,3 mio. norske kr. i samme kvartal året før.

Det fremgår af selskabets regnskab for årets første ni måneder. Trods fremgangen på toplinjen er der fortsat røde tal på bundlinjen. Underskuddet steg som følge af højere skadeudgifter til 55,7 mio. norske kr. fra et underskud på 16,8 mio. norske kr. i tredje kvartal sidste år.

09BUSCodan-bred.jpg

I Norge har Vardia en forsikringsportefølje på 810 mio. norske kr., og selskabet har her opgjort sin markedsandel til 1,5 pct. I Sverige er porteføljen på 605 mio. norske kr. svarende til en markedsandel på 1,4 pct., mens porteføljen i Danmark foreløbig er meget begrænset på 40 mio. norske kr.

Selskabet startede med at udstede danske forsikringer på egen konto i 2014. De danske aktiviteter gav i tredje kvartal et dundrende underskud på 34,4 mio. norske kr. mod 2,2 mio. norske kr. i samme periode sidste år.

CREDIT AGRICOLE/RESULTS

Vardia blev grundlagt i 2009 og børsnoteret i Norge i 2014.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen